• No products in the cart.
Top
  >  Adventure   >  Potep po Jordaniji 1. del

Potovanje v Jordanijo sva imela planirano že maja 2020, vendar sva potovanje morala žal odpovedati, saj nama je načrte prekrižal Covida-19. Tako, sva takratne prvomajske počitnice preživela doma. Letos marca 2022 se nama je končno posrečilo odpotovati v Jordanijo. Jordanija je bila na najinem seznamu že kar nekaj časa. Tokrat se je na najino potovanje pridružil tudi moj oče. S tem potovanjem se mu je uresničila največja želja, da vidi mogočno mesto Petra.

Za vstop v Jordanijo smo morali izpolniti Health obrazec in pridobiti QR kodo za vstop (https://www.visitjordan.gov.jo/form/). Kakor imam v spominu, so nam jo pred vkrcanjem na letalo pregledali. Drugih dokumentov, kot je potrdilo o negativnem HAG ali PCR testu o cepljenju ali prebolelosti nismo potrebovali. Vseeno smo se testirali s hitrim testom. Za vsak slučaj, če bi mogoče kjerkoli na mejah komplicirali. Vendar niso, v Jordanijo smo prišli brez večjih zapletov.

Prav tako je potrebno pridobiti Vizo, ki je plačljiva. Viza stane 40JOD, kar je okoli 50€. Lahko se jo kupi na letališču, ali pa prej preko spleta. Ob enem je pogoj za vstop tudi vsaj 6 mesecev veljaven potni list. V tem primeru se najbolj splača kupiti Jordan Pass, ki predstavlja multi vstopnico za skoraj vse atrakcije po Jordaniji (Aman Citadel, Petra, Wadi Rum itd.) ob enem pa ima še vključeno Vizo. Cena Jordan Passa z 1-dnevnim vstopom v Petro stane 70 JOD in predstavlja najcenejšo izmed treh opcij. Tudi mi smo se odločili za nakup Jordan Passa. S tem nakupom smo tudi malce privarčevali. Viza stane 40 JOD, 1-kratni vstop v Petro stane 50 JOD, vstop v Amman Citadel Hill 2 JOD in vstop v Wadi Rum 3 JOD, kar nanese vse skupaj 95 JOD. Vendar lahko vse to z nakupom Jordan Passa dobiš za 70 JOD. Se definitivno splača, pogled tega pa ti prihrani tudi čakanje v vrsti za nakup vstopnic. Jordan Pass lahko kupiš na naslednji povezavi https://www.jordanpass.jo/contents/Prices.aspx.

Naše potovanje se je pričelo z vožnjo iz Ljubljane proti letališču v Budimpešti. Leteli smo z letalskim prevoznikom Wizz Air. Za letalske karte smo odšteli celih 27,5€. Noro poceni! Avto smo pustili na Budimpeškem letališču in za parkirnino odšteli 17€ za vseh 7 dni. Ko smo srečno pristali na letališču v Amanu smo najprej najeli avto, preko agencije Arena Car Rental. Najem za 7 dni s polnim zavarovanjem nas je prišel 165€, kar je slabih 25€ na dan s polnim zavarovanjem. Najem avta se res splača, saj si s tem olajšaš premikanje iz toke A to točke B. Prednost je tudi ta, da se lahko vmes vstavljaš in občuduješ prelepe razglede, ki ti jih ponuja pot. Definitivno pridobiš tudi na času, saj so razdalje med lokacijami kar dolge. Po Jordaniji smo potovali 7 dni, kar je več kot dovolj časa za ogled Jordanije. Kratek uvod v začetek Jordanije je za nami, sedaj pa se lahko posvetimo bolj podrobnemu potovanju po prelepi arabski deželi.

PRVI DAN

Smo preživeli v popoldanskih urah z raziskovanjem ulic glavnega mesta Aman. Mesto je ogromno in res na gosto poseljeno. Definitivno ni kraj kjer bi lahko živela haha, vendar se je zanimivo sprehajati po malih ozkih ulicah in si ogledovati različne trgovinice. Sprehajali smo se po predelu Downtown Abby. Od pol dnevnega potovanja do Jordanije smo bili kar precej lačni in smo zavili v lokalno restavracijo, kjer smo naročili vsega po malem. Najbolj so nas navdušili falafli ter humus. Takoj bi se vrnila še enkrat tja na njihov božanski humus s falafli. Pojedina spodaj na sliki nas je stala 4€, zraven pa smo dobili še 3 metine/črne čaje. Restavracija se je imenovala Hashem Amman. Toplo priporočam

drugi dan

Spočiti smo se zgodaj zjutraj odpravili raziskovat Aman Citadel. Nahaja se na vrhu najvišjega hriba v mestu Aman. Do vrha smo se odpravili, kar z avtom. Predel je obdan z obzidjem. Ima dva odpiralna časa. Poleti je odprt od 8:00-19:00, v zimskih mesecih pa od 8:00-17:00. Mi smo ga obiskali ob 8h, kar toplo priporočam, sam vodene ture pridejo kasneje. Šele okoli 10 ali 11 ure. Ta čas pa lahko užival skoraj sam. Vstopnina v Aman Citadel je vključena v Jordan Pass.

V Aman Citadelu si lahko ogledaš:

• Herkulov tempelj, ki predstavlja rimske ostanke in njegovo mogočnost. Imel je 6 stebrov, vendar sta zgolj 2 cela, ostali 4 so porušeni
  • Bizantinska cerkev, sega v 5-6 stoletje. Je precej slabo ohranjena in bolj spominja na ruševine
  • Umayyad palača, je bila zgrajena v 7-8 stoletju. Predstavlja kompleks stavb, ki je na žalost precej slabo ohranjen. Predel pa ponuja prečudovit razgled na mesto Aman.
  • Jordanski arheološki muzej, ki se nahaja na sredini.

Blizu Amman Citadela se nahaja tudi 6000 sedežni rimski teater, ki je vklesan v hrib. Notri se nahaja tudi muzej. Prav tako pa je vstopnina vključena v Jordan Pass

Za celoten ogled smo si vzeli dobre 4 ure časa. Po ogledu smo že drveli proti najbolj znani atrakciji v Jordaniji. Veličastno mesto Petra. Pot je bila kaj precej dolga, saj smo se odločili za vožnjo po King’s Highway in ne direktno po Dessert Highway. Pot nam je bila ljubša saj smo se vmes lahko še ustavljali.

Ko smo prispeli do mesta Wadi Musa, smo se hitro namestili v hotelu in odhiteli do vstopa v Petro, saj smo si ogledali dogodek Petra by night. Začne se ob 20:30 in je trajal nekje do 22:00. Vstopnina za vstop v Petro by night, žal ni vključena v Jordan Pass. Tako smo zanj odšteli 17JD (21€). Petra by night je prečudovita. Najprej se sprehodiš po veličastnem kanjonu do zakladnice. Na poti pa te spremljalo lampinjoni. Najbolj veličastno je ko se ti odpre pogled na zakaldnico pred njo pa več kot 100 lampinjijov. Okoli so bile položene deke, kjer so se usedli in gledali predstavo. Vmes pa srkali metin čaj. Nato je sledila še hoja nazaj. Petra by night se dogaja zgolj 3x na teden, tako da je fino ujeti pravi termin, da si ogledaš še to. Definitivno pa priporočam, da se toplo oblečete če potujete v mesecu marcu. Nam je bilo kar precej hladno. Ampak se definitivno splača.

Če te zanimajo še ostali dnevi našega potovanja, klikni TUKAJ na drugi del.